Συμβαίνει τώρα
Αρχική > Βόρεια Ελλάδα > Έρευνα: Πολίτες και ΜΜΕ στην Ελλάδα- Από την Ενημέρωση στην Αποχή
Έρευνα: Πολίτες και ΜΜΕ στην Ελλάδα- Από την Ενημέρωση στην Αποχή

Έρευνα: Πολίτες και ΜΜΕ στην Ελλάδα- Από την Ενημέρωση στην Αποχή



Η τηλεόραση παραμένει η κύρια πηγή ενημέρωσης για τους Έλληνες, αλλά οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες κερδίζουν έδαφος στην εμπιστοσύνη του κοινού, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Εργαστήριο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας (Peace Journalism Lab) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την KAPA RESEARCH. Σύμφωνα με την ΕΡΤ3, η έρευνα δείχνει ότι ενώ οι περισσότεροι Έλληνες ενημερώνονται καθημερινά, συχνά νιώθουν αρνητικά συναισθήματα λόγω της ειδησεογραφικής κατανάλωσης, κάτι που οδηγεί αρκετούς στην αποφυγή ενημέρωσης.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.014 πολιτών άνω των 15 ετών από όλη την Ελλάδα στο διάστημα 30 Μαΐου έως 10 Ιουνίου 2025. Ευρήματα αποκαλύπτουν ότι το 57% των συμμετεχόντων ενημερώνεται μέσω τηλεόρασης, ενώ το 55% στρέφεται στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Αξιοσημείωτη είναι η χαμηλή προτίμηση της τηλεόρασης από τους νεότερους, με μόνο το 33% των νέων 15-34 ετών να την επιλέγουν ως πηγή.

Όσον αφορά τον βαθμό εμπιστοσύνης, οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες προηγούνται, ενώ η τηλεόραση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται χαμηλά στις προτιμήσεις των πολιτών.

Παράλληλα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η ενημέρωσή τους είναι σημαντική, αλλά εκφράζει αμφιβολίες για τον ρόλο των δημοσιογράφων ως ελεγκτών της εξουσίας.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο της Θεσσαλονίκης για τα Παγκόσμια Μέσα και τον Πολιτισμό το 2025. Συνολικά, η έρευνα επισημαίνει τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις και αντιλήψεις του ελληνικού κοινού προς την ενημέρωση.

Στείλε μας τις ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ και τα μηνύματα σας στο [email protected]