Σημαντικές τροποποιήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρι Μπίλλια. Οι αλλαγές αφορούν την αναδιαμόρφωση του εμπορευματικού σταθμού κοντά στο λιμάνι, τη μετεγκατάσταση των ναυπηγείων δίπλα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη δημιουργία κοινοχρήστου δημόσιου χώρου στη Θεσσαλονίκη με έντονο πράσινο χαρακτήρα.
Η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αναμένεται να ξεκινήσει η σχετική διαβούλευση. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην περιοχή, το οποίο, σύμφωνα με τον Πάρι Μπίλλια, μπορεί να ξεκινήσει να υλοποιείται με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος στις αρχές του 2026.
Παράλληλα, η ολοκλήρωση της ανάπλασης του flyover θα συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη. Μέχρι στιγμής, έχει ολοκληρωθεί το 20% των έργων στον άξονα και αναμένεται να παραδοθεί την άνοιξη του 2027. Ο συντονιστής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Μακεδονία, Γιάννης Παπαγεωργίου, τόνισε ότι το έργο προχωρά με γρήγορους ρυθμούς.
Όσον αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η ολοκλήρωση του έργου επήγασε σε μείωση 10% της κυκλοφορίας στο κέντρο και σημειώθηκε αύξηση των καταγεγραμμένων μετακινήσεων.
Η Ήβη Νανοπούλου, διευθύνουσα σύμβουλος του γραφείου Θύμιος Παπαγιάννης και Συνεργάτες, παρουσίασε την εμπειρία από τον φαληρικό όρμο στην Αττική, αναφέροντας την επανασύνδεση της Αθήνας με τη θάλασσα και τη στρατηγική ανάπτυξη από το 1985.
Ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρος Μανδρίνος, υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται σε κεντρικό κόμβο logistics και διαμετακομιστικού εμπορίου, επενδύοντας σε τομείς όπως η γνώση, οι τεχνολογίες και το ανθρώπινο κεφάλαιο.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ3, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε μια σημαντική φάση ανάπλασης και ανάπτυξης, με στόχο το μέλλον της πόλης να χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια και καινοτομία.