Συμβαίνει τώρα
Αρχική > Ελλάδα > Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρότερες ποινές στους οδηγούς, αλλάζουν τα όρια ταχύτητας
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρότερες ποινές στους οδηγούς, αλλάζουν τα όρια ταχύτητας

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρότερες ποινές στους οδηγούς, αλλάζουν τα όρια ταχύτητας



Σύμφωνα με πληροφορίες από το Newsit.gr, επέρχονται αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Το νέο πλαίσιο ποινών, το οποίο αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την καθημερινή κυκλοφορία στους δρόμους, έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Οι νέες ρυθμίσεις εστιάζουν στην αποτροπή επικίνδυνων παραβάσεων χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, επικεντρώνοντας στη συμμόρφωση των οδηγών και στην επιβολή ποινών ανάλογων με τη σοβαρότητα της εκάστοτε παράβασης. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στους οδηγούς και όχι στα οχήματα, διασφαλίζοντας παράλληλα την είσπραξη των προστίμων.

Οι ποινές υποδιαιρούνται ανάλογα με την επικινδυνότητα σε κατηγορίες: σοβαρές παραβάσεις όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και λιγότερο επικίνδυνες, όπως η παράνομη στάθμευση. Προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών για συστηματικούς παραβάτες, ενώ η διαδικασία πληρωμής των προστίμων απλοποιείται.

Επίσης, οι νέες ρυθμίσεις θέτουν στόχο τη μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές από 50 χλμ/ώρα σε 30 χλμ/ώρα, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων. Οι μονοδρομήσεις και οι ειδικές σήμανσεις σε διπλής κατεύθυνσης οδούς διατηρούν το όριο ταχύτητας στα 50 χλμ/ώρα. Παράλληλα, ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών της οδού, όπως οι πεζοί και οι ποδηλατιστές.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί τον εξορθολογισμό των ποινών, την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ως προς την επικινδυνότητά τους, και την αυστηροποίηση του πλαισίου για παραβάτες με υποτροπιάζουσα και αντικοινωνική οδική συμπεριφορά. Το όχημα απενοχοποιείται για επικίνδυνες παραβάσεις και οι ποινές εξειδικεύονται ρητά μόνο στον οδηγό.

Τέλος, ενισχύεται η βιώσιμη αστική κινητικότητα με κανόνες διήθησης και πρόβλεψη χώρων για μικροκινητικότητα και μηχανοκίνητα δίκυκλα, ενώ αυστηροποιείται η τήρηση σχετικών κανόνων. Το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης έχει οριστεί σε τρεις εβδομάδες.

Στείλε μας τις ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ και τα μηνύματα σας στο [email protected]