Το Μετρό της Θεσσαλονίκης διαθέτει ένα προηγμένο τεχνολογικό σύστημα που λειτουργεί δέκα φορές το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας στις αμαξοστοιχίες να προλαμβάνουν πιθανά ατυχήματα και να διασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών. Καθημερινά εξυπηρετεί μεταξύ 75.000 και 80.000 επιβάτες, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί καθώς τον Φεβρουάριο του 2026 εγκαινιάζεται η επέκταση προς Καλαμαριά με την προσθήκη 15 νέων συρμών.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας λειτουργίας και συντήρησης «Thema», Κάρλο Μπιάνκο, η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό στόχο, με το σύστημα να είναι σχεδιασμένο για να εντοπίζει και να αποτρέπει λάθη πριν αυτά συμβούν. Κάθε συρμός αποστέλλει σήμα επιβεβαιώνοντας τη θέση του τέσσερις φορές το δευτερόλεπτο, με το Κέντρο Ελέγχου να έχει διαρκή επίβλεψη όλων των διαδρομών.
Οι αστοχίες που σημειώθηκαν κατά την αρχική λειτουργία, όπως οι καθυστερήσεις σε συστήματα κυλιόμενων σκαλών και αυτόματων θυρών, θεωρούνται «παιδικές ασθένειες» ενός νέου συστήματος που βρίσκεται σε διαδικασία βελτίωσης. Με τη νέες επεκτάσεις, το δίκτυο του μετρό θα διαθέτει πέντε επιπλέον σταθμούς και η συχνότητα των δρομολογίων θα αυξηθεί σημαντικά, με τη μέγιστη χρονοαπόσταση μεταξύ συρμών να προβλέπεται στα 90 δευτερόλεπτα.
Η τεχνολογική αναβάθμιση που προβλέπεται να εφαρμοστεί θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες και αξιόπιστες, σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ3.