Σύμφωνα με πληροφορίες από το Newsit.gr, η πρόσφατη Έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το 2024 ανέδειξε ανησυχητικά στοιχεία σχετικά με το λειτουργικό αναλφαβητισμό στην Ελλάδα. Ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, όπως ορίζεται από την UNESCO, είναι η έλλειψη ικανότητας ενός ατόμου που έχει παρακολουθήσει υποχρεωτική εκπαίδευση να κατανοεί επαρκώς προφορικό και γραπτό λόγο και να αναπτύσσει κριτική σκέψη.
Τα προβλήματα αυτά φαίνεται να ξεκινούν από τις πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης και ενδέχεται να επηρεάζονται από την εκπαιδευτική πράξη. Προτείνονται μέτρα όπως η αύξηση του ηλικιακού ορίου για την είσοδο στην Α΄ Δημοτικού, η εφαρμογή υποστηρικτικών προγραμμάτων για παιδιά με χαμηλή σχολική ετοιμότητα και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Οι γονείς διαθέτουν ρόλο-κλειδί στην ενίσχυση των δεξιοτήτων των παιδιών τους. Μεταξύ των προτεινόμενων στρατηγικών είναι η καθιέρωση ρουτίνας ανάγνωσης, η επιλογή βιβλίων που ενδιαφέρουν τα παιδιά και η συζήτηση για το περιεχόμενο των βιβλίων. Επίσης, προτείνεται η χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών που ενισχύουν γλωσσικές και μαθηματικές δεξιότητες και η δημιουργία ενός οργανωμένου περιβάλλοντος μελέτης στο σπίτι.
Αυτές οι πρακτικές μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν κριτική σκέψη και αυξημένη κατανόηση, συμβάλλοντας έτσι στην προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη στο μέλλον.