Συμβαίνει τώρα
Αρχική > Βόρεια Ελλάδα > Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών
Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών

Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών



Η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες για την αξιολόγηση της αναγνωστικής ευχέρειας παιδιών, αναφέρει ρεπορτάζ της ΕΡΤ3. Πρόκειται για μια ψηφιακή μέθοδο που εφαρμόζεται σε παιδιά από την Τρίτη Δημοτικού, με στόχο τη διάγνωση της δυσλεξίας. Η μέθοδος, γνωστή ως Eye Radar, επιτρέπει την αξιολόγηση της αποκωδικοποίησης λέξεων καθώς περνούν μπροστά από τον οφθαλμό.

Εξετάζοντας τις κινήσεις του ματιού κατά την ανάγνωση ενός κειμένου, η μέθοδος εντοπίζει τις δυσκολίες στην ανάγνωση και στην κατανόηση των λέξεων. Αυτή η αξιολόγηση μπορεί να διαρκέσει από 10 λεπτά έως και λίγο παραπάνω από ένα ημίωρο. Όταν εντοπιστούν οι δυσκολίες, αναλαμβάνουν ειδικοί παιδαγωγοί και λογοθεραπευτές για την περαιτέρω παρέμβαση.

Η διάγνωση της δυσλεξίας δεν πρέπει να συσχετίζεται με άλλες μαθησιακές δυσκολίες ή με διάφορα αισθητηριακά ή νευρολογικά προβλήματα. Η μέθοδος διαπιστώνει ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά την ίδια αναγνωστική δυσκολία. Επιπλέον, όπως επισημαίνεται, η σχέση ανάγνωσης και ελλειμματικής προσοχής είναι υπαρκτή, με αποτέλεσμα κάποιες φορές οι χαμηλές επιδόσεις να αποδίδονται σε αυτή την αιτία.

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν θέμα σημαντικό για τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Παρά τη σύγχρονη έρευνα, τα αίτια της δυσλεξίας παραμένουν εν μέρει ασαφή. Η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία θεωρούνται κρίσιμες για την αντιμετώπισή της, καθώς μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά το εκπαιδευτικό και κοινωνικό μέλλον των παιδιών.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ3, το κοινωνικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον μπορεί να αυξήσει την απομόνωση και τον αποκλεισμό που βιώνουν τα παιδιά με δυσλεξία. Συχνά αυτή η κατάσταση επιφέρει αισθήματα μοναξιάς και θλίψης στα παιδιά, λόγω της διαφορετικής πρόσληψης του περιβάλλοντός τους.

Στείλε μας τις ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ και τα μηνύματα σας στο [email protected]