Η διδακτική μέθοδος που περιλαμβάνει τη χρήση λογοτεχνικών κειμένων φαίνεται να επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα, σύμφωνα με την Άννυ Μηλιαρά, σχολική ψυχολόγο στο 2ο Γυμνάσιο Χανίων. Η κ. Μηλιαρά επεσήμανε ότι οι μαθητές επέλεξαν το βιβλίο «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της» της Άλκης Ζέη, που περιγράφει τις προκλήσεις ενός κοριτσιού στην εφηβεία και τον αγώνα της με την εξάρτηση από ουσίες ως μέσο διαφυγής.
Ο μαθητής Κωνσταντίνος Παραδάς αναφέρει ότι το βιβλίο δείχνει πως τα παιδιά μπορούν εύκολα να επηρεαστούν από το περιβάλλον τους σε μια εποχή γεμάτη προκλήσεις και ότι χρειάζονται την υποστήριξη της οικογένειας για να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα. Η κ. Μηλιαρά τόνισε ότι το σχολείο επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς το πρόβλημα των εξαρτήσεων πλήττει ολοένα και μικρότερες ηλικίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ3, η ανάγκη για ένα σταθερό υποστηρικτικό περιβάλλον είναι θεμελιώδης, τόσο από την οικογένεια όσο και από το σχολείο, προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.