Ένα πρόσφατο εγχείρημα στη Χίο στοχεύει στην ανάδειξη του οινοτουρισμού μέσω ενός διήμερου εκδήλωσης που σχεδιάστηκε από τον Σταμάτη Κολώτο, πρόεδρο της αναπτυξιακής εταιρίας ΕΤΑΧ. Το πρόγραμμα αποτελεί μέρος του LIDER του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και επιδιώκει να προωθήσει τα τοπικά κρασιά της Χίου στο ευρύ κοινό.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ3, το οινοποιείο Αριούσιος, που ιδρύθηκε το 2009, συμβάλλει σημαντικά στην αναβίωση της οινοπαραγωγής στην περιοχή μέσω της διάσωσης σπάνιων ποικιλιών. Η Άννα Λαγού, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Αριούσιος Α.Ε, αναφέρει ότι το οινοποιείο εστιάζει στην προώθηση των κρασιών εντός και εκτός Ελλάδος.
Η πρωτοβουλία αυτή απευθύνεται όχι μόνο στη βελτίωση της οινοπαραγωγής αλλά και στην ενίσχυση του τουρισμού, με νέες ξενοδοχειακές μονάδες και προώθηση των κρασιών στην εστίαση, όπως επισημαίνουν οι υπεύθυνοι. Το πρόγραμμα, που περιλαμβάνει 22 αναπτυξιακές εταιρείες σε όλη την Ελλάδα, διαθέτει προϋπολογισμό περίπου 700.000 ευρώ.
Στόχος είναι η γνωστοποίηση της ποιότητας των χιώτικων κρασιών και η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, καθιστώντας τα γνωστά σε διεθνές επίπεδο, με τις εξαγωγές να έχουν ήδη ξεκινήσει σε εννέα χώρες. Οι προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση απαιτούν τη συνεργασία της τοπικής κοινωνίας και την επιστροφή στη γη που είχε εγκαταλειφθεί από τη δεκαετία του ’60.