Η ανακοίνωση για την επιβολή δασμών από την κυβέρνηση Τράμπ έχει προκαλέσει ανησυχία στις διεθνείς αγορές, με διαφορετικές επιπτώσεις ανάλογα με τη χώρα και το προϊόν. Η ανησυχία αυτή απασχολεί και τους Έλληνες οινοπαραγωγούς, οι οποίοι προσπαθούν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ3, ο προβληματισμός των οινοπαραγωγών στην Ελλάδα είναι έντονος, καθώς με το δεδομένο 10% δασμών προσπαθούν να βρουν τρόπους να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στις αγορές.
Η οινοποιός Αντωνία Χριστοπούλου τονίζει ότι οι παραγωγοί αναγκάζονται να μειώσουν την αρχική τιμή πώλησης ώστε να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα του προϊόντος τους στην αμερικανική αγορά. Το ελληνικό κρασί έχει ήδη καθιερώσει μια παρουσία στις ΗΠΑ, με παραδείγματα όπως το κρασί της Σαντορίνης, το οποίο κατάφερε να ανοίξει τις αγορές για τις ελληνικές ποικιλίες.
Παρά την επιδείνωση των συνθηκών με την επιβολή δασμών, οι οινοπαραγωγοί ελπίζουν σε συνεχιζόμενη και σταθερή συνεργασία με τους εμπόρους στις ΗΠΑ. Η κ. Χριστοπούλου τονίζει ότι το λίγο μεγαλύτερο κόστος ανά φιάλη δεν θα επηρεάσει σημαντικά την επιλογή των καταναλωτών, καθώς το ελληνικό κρασί έχει κατακτήσει ένα πιστό καταναλωτικό κοινό.
Επιπλέον, οι οινοπαραγωγοί αναζητούν νέες αγορές για να αντιμετωπίσουν πιθανές απώλειες από την αμερικανική αγορά. Η στρατηγική τους περιλαμβάνει το άνοιγμα σε άλλες χώρες, προκειμένου να εξασφαλίσουν σταθερή ζήτηση για τα προϊόντα τους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την ΕΡΤ3, οι οινοπαραγωγοί παραμένουν προσηλωμένοι στην προσπάθεια για διατήρηση της θέσης τους στην αγορά των ΗΠΑ, και ταυτόχρονα είναι ανοιχτοί σε νέες ευκαιρίες.