Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσίασε στη Βουλή αναλυτικά στοιχεία που περιλαμβάνουν 50 σελίδες σιδηροδρομικών συμβάντων από το 2013, με στόχο να υπογραμμίσει την ανάγκη για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα είναι διαχρονικό και όχι απλώς θέμα προσλήψεων προσωπικού.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε σειρά σοβαρών συμβάντων από το 2013 έως το 2024, με τον αριθμό τους να κυμαίνεται από 17 έως 84 συμβάντα ανά έτος. Το 2023, μεταξύ άλλων, σημειώθηκε και το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Επεσήμανε την ανάγκη συνδυασμένων μεταφορών και ανέφερε συγκεκριμένα έργα εκσυγχρονισμού, τα οποία περιλαμβάνουν χρηματοδότηση 500 εκατομμυρίων ευρώ για τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τις κάθετες συνδέσεις Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα.
Η κυβέρνηση έχει επίσης στόχο τη βελτίωση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης, ενώ έχει εκδοθεί αίτημα για εμπλοκή διερευνητών από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Ο υπουργός σχολίασε επίσης την αναγκαιότητα ανεξάρτητων πορισμάτων για τα συμβάντα μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025.
Όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος ασφαλείας και ότι ακολουθήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα σε πρόσφατο περιστατικό. Το κόστος του έργου ανέρχεται συνολικά σε 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας, έχουν πραγματοποιηθεί 700.000 μετακινήσεις, σημειώνοντας μείωση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης κατά 10%.
Πηγή: ΕΡΤ.