Η εφημερίδα «Καθημερινή» δημοσιεύει το προσχέδιο του πορίσματος για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Το προσχέδιο που εκπονήθηκε από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) εξετάζει τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών και τα αίτια των εκρήξεων που ακολούθησαν. Σύμφωνα με το πόρισμα, δεν υπάρχουν ευρήματα που να υποστηρίζουν την ύπαρξη δεξαμενής μεγάλου όγκου ή κρυφού βαγονιού, ωστόσο πιθανότατα υπήρχε ποσότητα αρωματικών υδρογονανθράκων που προκάλεσε την ανάφλεξη.
Οι επιτεύξιες δεν συνδέονται με τις μικρές διαρροές ελαίων σιλικόνης, ενώ για την ανάλυσή τους χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της υπολογιστικής ρευστοδυναμικής. Τα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Γάνδης, καθώς και το Σουηδικό Ινστιτούτο δεν έχουν καταλήξει οριστικά, αλλά έχουν επιβεβαιώσει την καταλληλότητα της μεθόδου.
Το προσχέδιο επισημαίνει ελλείψεις στις υποδομές του ΟΣΕ, όπως οι σταθμοί και η επικοινωνία, και προτείνει τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών για βελτίωση της ασφάλειας. Η στελέχωση του ΟΣΕ παραμένει ελλιπής, με το τρέχον προσωπικό να αντιστοιχεί στο 45% του προβλεπόμενου δυναμικού.
Η έρευνα καταλήγει ότι για την ολοκληρωμένη αξιολόγηση του δυστυχήματος απαιτείται χρόνος, καθώς η ανάλυση των δεδομένων συνεχίζεται. Σύμφωνα με πληροφορίες από το newsit.gr, το τελικό πόρισμα αναμένεται να δημοσιευθεί στα τέλη Φεβρουαρίου.