Σύμφωνα με πληροφορίες από το Newsit.gr, μια πρόσφατη ενέργεια προκάλεσε τριγμούς στην ελληνική κοινωνία, όταν ο βουλευτής του κόμματος Νίκη, Νίκος Παπαδόπουλος, και ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Διονύσης Μακρής βανδάλισαν τέσσερα έργα τέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη. Τα έργα ανήκαν στην έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου – Ενδιάμεσος Χώρος» και θεωρήθηκαν δυσφημιστικά για τη θρησκεία. Το περιστατικό προκάλεσε αντιδράσεις και συζητήσεις γύρω από θέματα ελευθερίας έκφρασης και προστασίας της θρησκείας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή η ενέργεια έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά λίστα παρόμοιων περιστατικών στην Ελλάδα, όπου τέχνη και θρησκεία συγκρούονται. Παράλληλα, η επίσημη Εκκλησία γνωστοποίησε ότι το θέμα θα τεθεί στην κυβέρνηση, ενώ σύμφωνα με δήλωση του καλλιτέχνη, τα έργα θα παραμείνουν στο σημείο που τα έριξε ο βουλευτής.
Στο παρελθόν έχουν σημειωθεί παρόμοιες αντιδράσεις στην Ελλάδα. Το μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη «Τελευταίος Πειρασμός», για παράδειγμα, δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το 1955 και αργότερα μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από το Μάρτιν Σκορσέζε, προκαλώντας αντιδράσεις από θρησκευτικούς κύκλους.
Αντίστοιχα, το βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη «Μν» ήταν αντικείμενο έντονης κριτικής και δικαστικών διώξεων για τις αναφορές του, κάτι που προκάλεσε την προσωρινή απαγόρευση της κυκλοφορίας σε έξι νομούς της Ελλάδας. Παρότι αργότερα ο συγγραφέας δικαιώθηκε, το γεγονός άφησε το αποτύπωμα του στην ελληνική κοινωνία.
Επιπλέον, το έργο του Βέλγου καλλιτέχνη Τιερί ντε Κορντιέ «Πότισε με» το οποίο απεικόνιζε ένα ανδρικό γεννητικό όργανο δίπλα σε έναν σταυρό, και προκάλεσε επίσης έντονες αντιδράσεις, με την Εκκλησία να το χαρακτηρίζει βλάσφημο.
Η παράσταση Corpus Christi του Τέρενς ΜακΝάλι σταμάτησε να παίζεται στην Αθήνα μετά τα επεισόδια που σημειώθηκαν, ενώ το κόκκινο γλυπτό Phylax του Κώστα Γεωργίου στο Παλαιό Φάληρο χαρακτηρίστηκε σατανικό και υπέστη ζημιές από αντιδρώντες.
Αυτά τα περιστατικά επαναφέρουν τη συζήτηση για την τέχνη, την έκφραση, και την προστασία της θρησκείας στην ελληνική κοινωνία, ενώ οι αντιδράσεις δείχνουν την ένταση που μπορεί να υπάρξει στην αντιμετώπιση των διαμαρτυριών και προστασίας των πολιτιστικών εκδηλώσεων.