Το σιδηροδρομικό έργο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Ειδομένη ξεκίνησε το 2006, αλλά μετά από 19 χρόνια εξακολουθεί να είναι ημιτελές. Ειδικότερα, το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής που εκτείνεται από το Πολύκαστρο έως την Ειδομένη, μήκους 20 χιλιομέτρων, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ3. Η νέα γραμμή περιλαμβάνει μια παραλλαγή στο Πολύκαστρο, προσθέτοντας μια απόσταση περίπου 21 χιλιομέτρων. Παρά τις επίμονες εργασίες, το έργο αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα που εμποδίζουν την ολοκλήρωσή του.
Προς το παρόν, λειτουργεί μόνο το παλιό σιδηροδρομικό δίκτυο για εμπορικές μεταφορές. Το δίκτυο αυτό περνά μέσα από το Πολύκαστρο, δημιουργώντας θέματα ασφάλειας λόγω των τριών ισόγειων διαβάσεων που υπάρχουν μέσα στην πόλη. Οι κάτοικοι εκφράζουν ανησυχίες καθώς οι μπάρες συχνά δε λειτουργούν σωστά, με την διέλευση των τρένων να γίνεται επικίνδυνη.
Υφίστανται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ο παλιός και ο νέος, οι οποίοι όμως δεν εξυπηρετούν επιβατική κίνηση, παραμένοντας ουσιαστικά ανενεργοί. Βάσει πληροφοριών από την ΕΡΓΟΣΕ, η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για τις αρχές του 2026.
Με το πέρας του έργου, ο Δήμος Παιονίας προγραμματίζει να αιτηθεί στην ΕΡΓΟΣΕ τη δημιουργία γραμμής προαστιακού που θα συνδέει το Πολύκαστρο με τη Θεσσαλονίκη. Τα προγράμματα και ο προγραμματισμός του δήμου συνδέονται με τη συνολική επανεκκίνηση των δρομολογίων επιβατών στην περιοχή.