Με ψήφους 157 υπέρ, 133 κατά και ένα παρών, εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών». Επίσης, εγκρίθηκε υπουργική τροπολογία με 157 υπέρ, 135 κατά και δύο παρών, που αφορά επιδοτήσεις σε ΔΕΥΑ για οφειλές ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση συγχώνευσής τους με την ΕΥΔΑΠ ή τη ΔΕΥΑΘ.
Οι δύο ονομαστικές ψηφοφορίες διενεργήθηκαν κατόπιν αιτήματος του ΚΚΕ. Στη ψηφοφορία για το νομοσχέδιο συμμετείχαν 291 βουλευτές, ενώ στη ψηφοφορία της τροπολογίας 294.
Επιπλέον, με αυξημένη πλειοψηφία ψηφίστηκε τροπολογία που περιλαμβάνει μέτρα για τις τράπεζες, την χορήγηση επιδόματος επικινδυνότητας στους εργαζόμενους των ενόπλων δυνάμεων και της αστυνομίας, καθώς και τη δωρεάν χορήγηση φαρμάκων σε χαμηλοσυνταξιούχους. Υπέρ ψήφισαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση, Νίκη και Σπαρτιάτες, ενώ παρών δήλωσαν το ΚΚΕ, η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας.
Σε τρίτη υπουργική τροπολογία, που περιλαμβάνει αναστολές και παρατάσεις σε διάφορες υποχρεώσεις και καταληκτικές ημερομηνίες, μόνο η ΝΔ ψήφισε υπέρ, ενώ την καταψήφισαν τα άλλα κόμματα. Παρών ψήφισε η Πλεύση Ελευθερίας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, αναφέροντας ότι είναι το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του ελληνικού σιδηρόδρομου, τόνισε την ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης που δημιουργήθηκε το 2024, σημειώνοντας την ανάγκη για ουσιαστική προσπάθεια που δεν θα στηρίζεται αποκλειστικά στις προσλήψεις.
Πηγή: ΕΡΤ.