Η ελληνική εστίαση και διασκέδαση βρίσκονται σε φάση σημαντικής εξέλιξης, καθοδηγούμενη από τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ3, για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε πανελλαδική έρευνα από το ΠΑΣΚΕΔΙ, σε συνεργασία με την Palmos Analysis, καταγράφοντας τις συνήθειες, τις προτιμήσεις και τις απαιτήσεις των σύγχρονων καταναλωτών.
Όπως αναφέρθηκε, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν νέες καταναλωτικές τάσεις και τις προκλήσεις για τις επιχειρήσεις του κλάδου, αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Σημαντικό στοιχείο από την έρευνα είναι ότι το 50% των συμμετεχόντων επιλέγει να βγαίνει για φαγητό μία φορά την εβδομάδα, προτιμώντας παραδοσιακές ταβέρνες και μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις. Το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι ξοδεύει 10-20 ευρώ ανά άτομο, ενώ η καθαριότητα, η ποιότητα φαγητού και η εξυπηρέτηση παραμένουν βασικά κριτήρια για την επιλογή των καταναλωτών. Παράλληλα, παρατηρείται αύξηση της υπηρεσίας delivery στις μεγάλες πόλεις.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών, Καφέ Μπαρ και Συναφών Επαγγελμάτων, Μιχάλης Επιτροπίδης, ανέφερε ότι οι συνήθειες των καταναλωτών έχουν μεταβληθεί λόγω της οικονομικής και υγειονομικής κρίσης. Ένα σημαντικό ποσοστό, περίπου το 50%, αποφεύγει να τρώει έξω και επιλέγει να καταναλώνει καφέ ή φαγητό σε εξωτερικούς χώρους. Ενώ η αύξηση του τουρισμού καταγράφεται θετικά, η συνολική κατανάλωση παρουσιάζει πτώση. Ένας από τους βασικούς προβληματισμούς του κλάδου είναι η έλλειψη προσωπικού, ιδίως μαγείρων και σερβιτόρων.
Η παρούσα έρευνα προσφέρει ένα πολύτιμο εργαλείο για την κατανόηση των σύγχρονων καταναλωτικών τάσεων στην εστίαση και τη διασκέδαση στην Ελλάδα, καθώς και μιας πλατφόρμας για δυνατές στρατηγικές ανάπτυξης και προσαρμογής στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς.