Σύμφωνα με πληροφορίες από το Newsit.gr, η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στην Αθήνα, καθώς η πόλη κατατάσσεται στην όγδοη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά το χρόνο μετακίνησης 10 χιλιομέτρων, ο οποίος ανέρχεται σε περίπου 30 λεπτά. Αυτό αποδεικνύει το καθημερινό μποτιλιάρισμα στους δρόμους της πόλης, όπως παρουσιάστηκε σε ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η Αθήνα βρίσκεται πίσω από πόλεις όπως το Λονδίνο, το Δουβλίνο και η Βαρκελώνη στο σχετικό κατάλογο. Παράλληλα, τόσο η Αθήνα όσο και η Θεσσαλονίκη κατατάσσονται παγκοσμίως στις θέσεις 114 και 123 αντίστοιχα, λόγω της μεγάλης συμφόρησης που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί, οι οποίοι περνούν πάνω από το ένα τρίτο της ημέρας σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Σύμφωνα με στοιχεία, η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αποδίδεται στην αυξημένη χρήση ΙΧ και την περιορισμένη χωρητικότητα του οδικού δικτύου. Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Θανάσης Τσιάνος, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα συνεχούς μελέτης και συντονισμού για τη βελτίωση των μετακινήσεων στην Αττική, καθώς η αυξημένη ζήτηση υπογραμμίζει τις συνέπειες της αποεπένδυσης στην περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Οι προτάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης περιλαμβάνουν την αναβάθμιση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, τη δημιουργία νέων γραμμών εξπρές στις αστικές συγκοινωνίες, και την αναθεώρηση των οδικών μεταφορών για μείωση των ατυχημάτων. Επίσης, οι μεταφορές πρέπει να λειτουργούν με στρατηγικό σχεδιασμό και βελτιώσεις στις υφιστάμενες οδικές υποδομές.
Στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, σημειώνεται πρόοδος εκσυγχρονισμού, ενώ για τις θαλάσσιες και τις αερομεταφορές, οι αναβαθμίσεις σε υποδομές και συστήματα κρίνονται απαραίτητες. Επιπλέον, για τις εμπορευματικές μεταφορές, προτείνονται μέτρα εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας και ενίσχυσης των βιώσιμων πρακτικών για την προώθηση φιλικούς προς το περιβάλλον πρακτικών.