Συμβαίνει τώρα
Αρχική > Slider > Εναλλακτικός Τουρισμός: «Ανοίγουν τις πόρτες» τους ζυθοποιεία, ελαιοτριβεία και τυροκομεία

Εναλλακτικός Τουρισμός: «Ανοίγουν τις πόρτες» τους ζυθοποιεία, ελαιοτριβεία και τυροκομεία



Ο εναλλακτικός τουρισμός ενισχύεται και με ‘όχημα’ τα προϊόντα της ελληνικής γης τοποθετεί τις βάσεις για την απόκτηση Σήματος Επισκέψιμων Ελαιοτριβείων, Ζυθοποιείων και Τυροκομείων που προωθεί το υπουργείο Τουρισμού. «Στο εξωτερικό το 20% – 30% των εσόδων των ζυθοποιείων προέρχεται από τις επισκέψεις, εκεί όπου παράγεται η μπύρα» δηλώνει στο GRTimes.gr ο Άγγελος Κανιατσάκης συνιδρυτής πρότυπης μικροζυθοποιίας, λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη.

 

Οι επισκέψεις σε οινοποιεία της χώρας μας είναι πολλαπλές και δη για εκείνους που είναι λάτρεις του καλού κρασιού. Πολλαπλές είναι και οι εκδηλώσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια του έτους όπως για παράδειγμα οι ‘Ανοιχτές Πόρτες’ στα τέλη Μαΐου, η Παγκόσμια Ημέρα Ξινόμαυρου που εορτάζεται τα τελευταία χρόνια την 1η Νοεμβρίου κτλ.

Κάτι λιγότερο από 100 οινοποιεία ανά την Ελλάδα έχουν πιστοποιηθεί με το θεσμό του Σήματος Επισκέψιμου Οινοποιείου και Αγροτουρισμού, που έχει θεσμοθετήσει το υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Τώρα, ήρθε η σειρά για το Σήμα Επισκέψιμων Ελαιοτριβείων, Ζυθοποιείων και Τυροκομείων. Αυτήν την περίοδο και έως τις 2 Σεπτεμβρίου, το υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αναρτά σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη θεσμοθέτηση και τις τεχνικές-λειτουργικές προδιαγραφές των επισκέψιμων ελαιοτριβείων.

Ουσιαστικά, πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού για φέτος, καθώς έχει προηγηθεί η δημόσια διαβούλευση για τις  προδιαγραφές του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, που ήδη υπογράφηκε και βρίσκεται σε στάδιο δημοσίευσης σε ΦΕΚ. Τρίτη κατά σειρά νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού θα είναι το φθινόπωρο για τα επισκέψιμα τυροκομεία.

Διανύοντας μια τουριστική σεζόν, που όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να ξεπεράσει τα νούμερα ρεκόρ του 2019, τουλάχιστον σε κάποιες γεωγραφικές ενότητες της χώρας, η θέσπιση Σήματος Επισκέψιμων Ελαιοτριβείων, Ζυθοποιείων και Τυροκομείων έρχεται ουσιαστικά να διασυνδέσει τον πρωτογενή τομέα με τον κλάδο της φιλοξενίας, ενισχύοντας το τουριστικό προϊόν και παράλληλα, γιατί όχι, επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο.

Σύμφωνα με την υφυπουργό Τουρισμού, αρμόδια για τις ειδικές μορφές τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, «τα τρία νέα αυτά σήματα φιλοδοξούν να ενισχύσουν την επισκεψιμότητα σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, φέρνοντας στο επίκεντρο του τουριστικού χάρτη νέους προορισμούς -λιγότερο δημοφιλείς μέχρι σήμερα- με βασικό όχημα την ελληνική γη και τα ελληνικά προϊόντα» προσθέτοντας «επιπροσθέτως, αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, διαθέτοντας 17,2 εκατ. ευρώ για τη θεσμοθέτηση δικτύου αγροτουρισμού και γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα (AGTIS), με ψηφιακές πλατφόρμες, χάρτες, εφαρμογές, ενέργειες branding και marketing, προσφέροντας νέες, αυθεντικές εμπειρίες στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται τη χώρα μας».

Σύμφωνα με την κα. Ζαχαράκη τα Σήματα Επισκέψιμων Ελαιοτριβείων, Ζυθοποιείων και Τυροκομείων έρχονται να συμπληρώσουν το Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου και Αγροτουρισμού, που, ήδη, χορηγεί το Υπουργείο Τουρισμού.

Ζυθοποιεία – Αναμένοντας τη δημοσίευση σε ΦΕΚ

Η δημόσια διαβούλευση για τις  προδιαγραφές του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, έχει ήδη υπογραφεί και βρίσκεται στο στάδιο δημοσίευσης σε ΦΕΚ. «Το περιμένουμε πως και πως» δηλώνει στο GRTimes.gr ο Άγγελος Κανιατσάκης συνιδρυτής της Πρότυπης Μικροζυθοποιίας Θεσσαλονίκης Ο.Ε., η οποία βρίσκεται λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, πριν τη Νέα Ραιδεστό, στο δρόμο για Πολύγυρο.

Όπως ο ίδιος εξηγεί, μέχρι τώρα δεν υπήρχε σχετική νομοθεσία που να επέτρεπε ένα ζυθοποιείο να είναι επισκέψιμο στο κοινό. «Σε αντίθεση με τα οινοποιεία αλλά και με ζυθοποιίες στο εξωτερικό, στις οποίες, το 20% – 30% των ετήσιων εσόδων τους προέρχεται από την επισκεψιμότητα του κόσμου» αναφέρει ο κ. Κανιατσάκης.

Έτσι λοιπόν επιχειρηματίες της ζυθοποιίας, και δη της μικροζυθοποιίας στην Ελλάδα, αλλά και ο κόσμος που αγαπάει την μπύρα, αναμένει την ανακοίνωση του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, ώστε να ξεκινήσει η επισκεψιμότητα.

Σύμφωνα με τον κ. Κανιατσάκη, το εν λόγω ζήτημα το είχε θίξει πριν από ένα περίπου χρόνο ο Σύνδεσμος Μικρών Ανεξάρτητων Ζυθοποιών Ελλάδος (ΣΜΑΖΕ) στα αρμόδια υπουργεία, όπου και υπήρξε θετική ανταπόκριση.

Παραγωγή μπύρας κάθε μήνα

Το Σήμα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου θα διασφαλίζει την επισκεψιμότητα σε χώρους όπου λειτουργούν ζυθοποιεία, τα οποία παράγουν ελληνική μπύρα υψηλής ποιότητας και διαθέτουν χώρους και εγκαταστάσεις ειδικών προδιαγραφών, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας, εστίασης και γευσιγνωσίας.

«Το δικό μας πλεονέκτημα, σε σχέση με τα οινοποιεία είναι, ότι κάθε μήνα παράγουμε μπύρα, όλο το χρόνο, που σημαίνει ότι ο επισκέπτης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους θα μπορεί να δοκιμάζει διαφορετικούς τύπους μπύρας» δηλώνει στο GRTimes.gr ο Άγγελος Κανιατσάκης προσθέτοντας ότι η συνεχόμενη παραγωγή δίνει προβάδισμα για επισκεψιμότητα  στα μικροζυθοποιεία και σε σχέση με τις πολυεθνικές εταιρίες.

Τέλος, σύμφωνα με τον συνιδρυτή της Πρότυπης Μικροζυθοποιίας Θεσσαλονίκης Ο.Ε., Άγγελο Κανιατσάκη που μαζί με τον Γιώργο Γκουτζιούρη και τον Γιώργο Χαριτίδη, ξεκίνησαν το 2010 ως μια παρέα οικιακών ζυθοποιών, και έχοντας οδηγό το πάθος και την αγάπη τους, και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, δημιουργήσανε τη δική τους μικροζυθοποιία, «είμαστε έτοιμοι, απομένουν κάποιες λεπτομέρειες για να υποδεχόμαστε κόσμο, να δημιουργήσουμε και ένα Taproom (σ.σ. ειδικός χώρος στο ζυθοποιείο όπου θα γεύεται ο επισκέπτης την μπύρα που παράγει το ζυθοποιείο)».

Άλλωστε εκτός από την δική τους μπύρα, οι τρεις φίλοι παράγουν και κάποια άλλα brands, και συγκεκριμένα από την Χαλκιδική, όπως για παράδειγμα του Θανάση Μισάλτη, ο οποίος ξεκίνησε να φτιάχνει μπύρα στο σπίτι του ερασιτεχνικά, αλλά από τις αρχές του 2018 το χόμπι του έγινε πραγματικότητα και εδώ και μια τετραετία φτιάχνει τη δική του μπύρα, χρησιμοποιώντας και μέλι Χαλκιδικής και αποσπώντας μετάλλια σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Πηγή: GrTimes

Στείλε μας τις ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ και τα μηνύματα σας στο [email protected]