Συμβαίνει τώρα
Αρχική > Slider > Θεσσαλονίκη: Πρόταση για νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση με Χίο και Σάμο

Θεσσαλονίκη: Πρόταση για νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση με Χίο και Σάμο



Ο Φορέας Τουρισμού Χίου, υποβάλλει αίτημα για τη σύνδεση, με ξεχωριστή ακτοπλοϊκή γραμμή, της Θεσσαλονίκης με τη Χίο αλλά και με τη Σάμο,  τα δύο  πιο απομακρυσμένα μεγάλα νησιά του Βορείου Αιγαίου προκειμένου αυτά να μπορούν να προσελκύσουν τουρίστες από τη Βόρειο Ελλάδα, αλλά και να ανοιχτούν  στην αγορά των Βαλκανικών χωρών.

Την πρόταση αυτή, υποστηρίζει και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως είπε στο GRTimes.gr o Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Αλέξανδρος Θάνος, στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας που γίνεται για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το δυνατόν περισσότερα νησιωτικά συμπλέγματα. Περισσότερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, περισσότερες επιλογές για τους βορειοελλαδίτες τουρίστες, αλλά και τους Βαλκάνιους, συνεπάγονται αύξηση της τουριστικής κίνησης και έσοδα για τον κλάδο και τις τοπικές κοινωνίες.

Η παρουσίαση αυτή καλό θα είναι να γίνει στο πλαίσιο ειδικής ημερίδας, την οποία θα προσκληθούν να παρακολουθήσουν και τουριστικοί επαγγελματίες από τα Βαλκάνια.

«Τα πλοία που συνδέουν την  Καβάλα με το Βόρειο Αιγαίο, εξαντλούν τις διαθεσιμότητές τους για επιβάτες και οχήματα, στα κοντινότερα νησιά, κυρίως Λήμνο και Μυτιλήνη, ενώ από Θεσσαλονίκη υπάρχει μόνο μία εβδομαδιαία σύνδεση, στη διάρκεια του καλοκαιριού και αυτή είναι για Λήμνο και Μυτιλήνη. Συνεπώς  πολλοί τουρίστες, από Θεσσαλονίκη, Ημαθία, Κοζάνη κ.αλ, που θέλουν να επισκεφθούν τα νησιά αυτά, αναγκάζονται να πάνε οδικώς ως την Καβάλα, με ότι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο και χρήμα.

«Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν πλαφόν για τον κάθε προορισμό και η επιδότηση του εισιτηρίου δεν είναι συνδεδεμένη με την ζήτηση που υπάρχει για κάθε νησί, παρατηρείται το φαινόμενο, το 70% των επιβατών να πηγαίνει στην πιο κοντινή και , κατ’ επέκταση, με φθηνότερο εισιτήριο, Λήμνο.  Εμείς είχαμε υποστηρίξει ότι η επιδότηση του εισιτηρίου θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη για τη Χίο και τη Σάμο, ώστε οι τουρίστες να έχουν ένα πρόσθετο κίνητρο, το φθηνό εισιτήριο, για να κάνουν το ταξίδι των 10 ωρών ως τη Χίο και των 12 ωρών  περίπου ως τη Σάμο», τόνισε ο κ. Χατζημανώλης.

Οι τουρίστες θέλουν πιο σύντομα ταξίδια

«Γεγονός είναι, ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε από έναν τουρίστα του 2022, τις ίδιες συνήθειες και την ίδια συμπεριφορά, με εκείνη των τουριστών που πριν 30 χρόνια, ταξίδευαν με τον «Άνεμο», για ώρες ατελείωτες στο Αιγαίο, μέχρι να φθάσουν στο Ηράκλειο ή στη Μύκονο.

«Ο σύγχρονος επιβάτης δεν μένει στο πλοίο για πάνω από 10, maximum 12 ώρες, ενώ πολύ ευχάριστα κάνει ένα θαλάσσιο ταξίδι για 4-5 ώρες. Άλλωστε, τα ταξίδια αυτά, δεν είναι κρουαζιέρες, είναι μετακίνηση από ένα μέρος σε άλλο, με κατεύθυνση τον προορισμό των καλοκαιρινών διακοπών», επισήμανε ο κ. Χατζημανώλης για να προσθέσει ότι κρίσιμοι είναι οι χρόνοι που κερδίζονται όταν ένα πλοίο δεν πιάνει πολλά λιμάνια ή όταν αποφεύγεται το οδικό ταξίδι ως το λιμάνι επιβίβασης.

Η πρόταση του Φορέα Τουρισμού Χίου

H παραπάνω πρόταση που υποβλήθηκε, περιλάμβανε και συγκεκριμένες πρακτικές λεπτομέρειες όπως τα δύο δρομολόγια την εβδομάδα που ζητούνται, να μη διαταράσσουν την αγορά και το δρομολόγιο για Λήμνο – Μυτιλήνη,  που έγινε φέτος και ελπίζεται να επαναληφθεί και το επόμενο καλοκαίρι.

Ο Φ.Τ.Χ. προτείνει δύο δρομολόγια την εβδομάδα, με ferry boats, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, κάθε Τρίτη και Πέμπτη, που θα πιάνουν μόνο Χίο και Σάμο. Την πρόταση αυτή, ο Φορέας την έχει ήδη συζητήσει με ακτοπλόους ενώ επιπλέον υποστηρίζει, ότι τα δρομολόγια αυτά θα πρέπει:

– να περιληφθούν έγκαιρα, στην επιδότηση που δίνει το κράτος στον Έλληνα για να ταξιδέψει (Τουρισμός για Όλους)

– να ενημερωθούν έγκαιρα και έγκυρα οι βαλκανικές χώρες και οι φορείς τους

– να ενημερωθεί επίσης έγκαιρα η Μικρασιατική ακτή γιατί μπορούν να προσφέρονται συνδυαστικά ταξίδια.

Από τη Σάμο ως τα Δωδεκάνησα

Ο κ. Χατζημανώλης έκανε και μία ακόμη κρίσιμη επισήμανση, λέγοντας ότι η Σάμος θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως hub για τους τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούνε τα Δωδεκάνησα, αξιοποιώντας τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις που ήδη υπάρχουν.

«Από τη Σάμο έχεις ανά 40’ λεπτά της ώρας, νησί που διψάει για Έλληνα επισκέπτη. Σάμος- Αγαθονήσι- Αρκοί- Κάλυμνος- Λέρος- Πάτμος- Λειψοί- Κως. Έτσι,  τουριστικά συνδέονται νησιά  του Βορείου Αιγαίου με νησιά του Νοτίου Αιγαίου.

«Η Σάμος σημειωτέον είναι μεγάλο νησί, έχει άρτιο αεροδρόμιο, πολλά τουριστικά καταλύματα αλλά δεν έχει την τουριστική κίνηση που της αξίζει. Δεν είναι τυχαίο που η κυβέρνηση αποφάσισε και πολύ σωστά, να την εντάξει μαζί με τη Βόρειο Εύβοια στο North Evia- Samos Pass».

«Αν λειτουργήσει η σύνδεση Θεσσαλονίκης- Χίου- Σάμου, ο Βορειοελλαδίτης θα έχει την επιλογή να επισκεφτεί, από τη Σάμο, άλλα οκτώ νησιά, ενώ επίσης έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στους Φούρνους και την Ικαρία».

Ο κ. Χατζημανώλης επέμεινε ότι αν μπει γραμμή από τη Θεσσαλονίκη για όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, η δυνατότητα βιώσιμης λειτουργίας της γραμμής χάνεται, γιατί ο σύγχρονος τουρίστας δεν θα κάνει ταξίδι 18 και 20 ωρών, με πολλές στάσεις, για να φτάσει Χίο και Σάμο.

Η ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης, στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και του Νοτίου Αιγαίου, με πελάτες από τη Βόρειο Ελλάδα και τα Βαλκάνια, είναι μία πολύ σύνθετη υπόθεση, μία συζήτηση στην οποία εκτός από την ακτοπλοΐα πρέπει να περιληφθεί και η αεροπλοΐα, όπως επίσης οι υποδομές των νησιών όσων αφορά τα χαρακτηριστικά των αεροδρομίων, τη διασυνδεσιμότητα των νησιών.

«Εμείς σε τούτη τη φάση, ζητάμε για το καλοκαίρι του 2023, να επιδοτηθεί μία γραμμή που θα συνδέει με ferry boat τη Θεσσαλονίκη με τη Χίο και τη Σάμο, ώστε το ταξίδι για Χίο να διαρκεί 9-10 ώρες και, για Σάμο, 11-12 ώρες.

«Τα δύο αυτά νησιά, έχουν ελάχιστο τουρισμό από Βόρειο Ελλάδα, συνολικά πολύ περιορισμένη τουριστική κίνηση εσωτερικού.  Η ακτοπλοϊκή σύνδεση, το καλοκαίρι, είναι η μόνη οικονομική λύση για την προσέλκυση τουριστών, αφού κατά τον Ιούλιο και Αύγουστο, η μέση τιμή αεροπορικού εισιτηρίου για τη Χίο, από Θεσσαλονίκη αλλά και Αθήνα, είναι 300 ευρώ. Με τέτοιες τιμές, ο προορισμός γίνεται μη εμπορικός, κάτι που ισχύει και για τη Σάμο», πρόσθεσε ο κ. Χατζημανώλης.

Να είναι διεκδικητικοί οι φορείς της Θεσσαλονίκης

Η Θεσσαλονίκη και οι  φορείς της, όλοι μαζί, θα πρέπει να διεκδικήσουν, για λογαριασμό και της υπόλοιπης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αυτή τη νέα, επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση, με πλοίο σύγχρονο και με δρομολόγιο που θα την καθιστά βιώσιμη.

«Ο Φορέας Τουρισμού Χίου, σχεδιάζει μέσα στο Σεπτέμβριο, να επισκεφθεί τον Υπουργό Ναυτιλίας, τον κ. Πλακιωτάκη, ώστε να κερδηθεί η επόμενη τουριστική σεζόν. Ο βορειοελλαδίτης επισκέπτης, που θα πάει στη Χίο και στη Σάμο, θα έχει να διαλέξει από ένα πολύ πλούσιο μπουκέτο τουριστικών επιλογών σε μία πλειάδα νησιών και πάμπολλων συνδυασμών, στο Bόρειο αλλά και στο Νότιο Αιγαίο», κατέληξε ο κ. Χατζημανώλης.

Να σημειωθεί ότι φέτος το καλοκαίρι και ως το πρώτο δεκαήμερο Σεπτεμβρίου,  η Θεσσαλονίκη, με καταμαράν της Seajets, έχει τέσσερις εβδομαδιαίες συνδέσεις με νησιά, τρεις για Σποράδες και μία, κάθε Τρίτη, για Λήμνο – Μυτιλήνη .

*φωτογραφία αρχείου

Πηγή:GrTimes

Στείλε μας τις ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ και τα μηνύματα σας στο [email protected]